LEVERANS & RETURER

Beställning:

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@nordicline.se .

 

Leverans:

Våra normala leveranstider på produkter är mellan 1-5 dagar, maskiner 20-40 dagar kan bli längre tid. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@nordicline.se.

 

Priser:

Alla priser i butiken anges i SEK.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

 

Ångerrätt:

Vid köp av varor på webbplatsen har du som privat kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från och med att du har tagit emot varan som du har beställt. Företags kund har ej rätt till ångerrätt efter beställning/avtal signering vid köp av maskiner från oss.

 

Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar köpet. Meddelandet ska skickas till oss på info@nordicline.se. I meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du som privatperson (gäller ej företag) bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ånger meddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur i fall vi har accepterat returen, produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.


 

  Ångerrätten gäller inte vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats och där förpackningen har brutits av dig.

  • Beställningar på mer än 20000 kr värde går ej att ångras, speciellt när det gäller maskiner och fillers samt kanyler.

  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har - brutits av dig.

  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

  • Varor som snabbt kan försämras och tappa kvalite, exempelvis livsmedel.

  • Signerat avtal för maskin köp.

 

Reklamation och klagomål:

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer, åtar vi oss i enligt  gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

 

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@nordicline.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning om felet.

Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

 

Ansvarsbegränsning:

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

 

Produktinformation:

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.